Iwona Kossmann – ostatni pokaz Kossmann Fashion przed nowymi wyzwaniami właścicielki

Udostępnij

Pokaz zorganizowany 1 września 2016 roku w Warszawie był pożegnaniem z firmą Iwony Kossmann, pomysłodawczyni marki oraz do wczoraj prezesa Kossmann Fashion. Od 5.09.2016 zasiądzie ona w fotelu  prezesa Grupy Marquard Media Polska, wydawcy: „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar”, „Jamie”, „Joy” oraz  „Shape”. Na stanowisku w rodzinnej firmie zastąpił ją w dniu pokazu mąż Daniel Kossmann.

 Zaprezentowana kolekcja na jesień i zimę 2016/17 nie popycha mody na nowe tory, nie jest też wizją artysty, ale jest:  spójna, kompletna i składa się z ubrań będących klasyczną bazą szafy kobiety pracującej np. w biznesie, na wyższym stanowisku w urzędzie, potrzebującej strojów na formalne wyjścia i rodzinne uroczystości. Pokaz miał tradycyjny układ: stroje dzienne, wyjściowe, balowe. Co zatem zobaczyliśmy na wybiegu?

 W pierwszej części zaprezentowano ubrania do pracy zarówno na oficjalne spotkania jak i na luźne piątki. Na te ostanie Kossmann Fashion zaproponowała spodnie wzorowane na sportowych, dżinsy, białe bluzki koszulowe oraz szare, miękkie swetry. Nie zabrakło ponadczasowych płaszczy, dwurzędowego oraz jednorzędowego, w popularnym kolorze wielbłądziej wełny. Na wybiegach w Warszawie rzadko możemy oglądać dobrze skonstruowane projekty „na życie”. Być może dlatego marca, po raz pierwszy, zdecydowała się na tak duża liczbę sylwetek. Ta część była mocnym punktem propozycji Kossmann Fashion.

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Stroje koktajlowe to ponadczasowe małe czarne, ale także m.in. sukienki w odcieniu złamanej bieli, amarantowy garnitur, którego cechą charakterystyczną (oprócz pięknego koloru) były klapy sięgające dołu marynarki, a także dobrze skonstruowane bliźniacze kombinezony czarny i biały z długimi rękawami i wymodelowaną zaszewkami talią.

Wśród propozycji wieczorowych w oczy rzucała się przede wszystkim długa i prosta suknia z tkaniny usianej cekinami. Jej zakup będzie wymagał od klientek dużej dawki samoświadomości – to kreacja dla kobiety o figurze modelki.

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Iwona Kossmann, pomysłodawczyni i była prezes firmy w czasie pokazu Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Iwona Kossmann, pomysłodawczyni i była prezes firmy w czasie pokazu Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Fasony wszystkich ubrań były bardzo proste, czasem pojawiały się detale jak: węzeł na wysokości mostka w białej koszuli, błyszczące obszycie bluzki pod kołnierzykiem, kryształowe guziczki na plecach sukienki w śmietankowym kolorze. Paletę barw stanowiły głównie odcienie czerni, bieli i szarości. Takie stroje zawsze będą stanowiły kwintesencję klasyki.

 Butik wypełniony takimi ubraniami nie powinien narzekać na brak klientek, które wprawdzie nie są w awangardzie mody, ale też nie chcą wyglądać anachronicznie. Takie postrzeganie mody i projektowanie dla tej grupy docelowej jest podstawą biznesowego rozwoju Kossmann Fashion. W tej chwili firma posiada 3 butiki w Polsce oraz 10 w Niemczech. Czy jej estetyka stanie się uniformem służbowym w Marquard Media Polska?

- Osoby pracujące w tej grupie są tak kreatywne, że same wybierają sobie stroje. Oczywiście, będą bardzo dumna, jeśli zobaczę na kimś ubrania marki, którą stworzyłam – mówi Iwona Kossmann.

Iwona Kossmann, pomysłodawczyni i była prezes marki Kossmann Fashion i Agnieszka L. Janas w czasie rozmowy. Pokaz Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas

Iwona Kossmann, pomysłodawczyni i była prezes marki Kossmann Fashion i Agnieszka L. Janas w czasie rozmowy. Pokaz Kossmann Fashion, kolekcja na jesień i zimę 2016 roku. Warszawa 01.09.2016 roku. Fot. Paweł Janas.

Za zdjęcia serdecznie dziękuję mojemu kochanemu Pawłowi, za „przygarnięcie” nas do „samego” pierwszego rzędu – Lidce Garbaczuk, naszej koleżance z czasów pracy w „Pulsie Biznesu”, a teraz dyrektor zarządzającej magazynu „Manager”.